Bezoekers

Hit Counter provided by Curio cabinets

Forum

Hier kan iedereen zijn reactie kwijt. Hou het a.u.b. netjes.

27 Reacties op Forum

1 4 5 6
  • Veel renners hebben met ingang van het nieuwe wielerseizoen talloze voornemens. Behalve veel rijden van wielertochten en doen van trainingen hoor ik ook dikwijls dat lichaamsgewicht kwijtraken ook een belangrijk voornemen is. Welnu, je kunt natuurlijk gaan ‘lijnen’ en calorieën tellen. Het grote nadeel van dit goede voornemen is dat je heel veel dingen tegelijk wilt veranderen. En niks is zo moeilijk als het veranderen van je gedrag vooral wat eetgewoontes betreft. Focus jezelf niet alleen op je gewicht omdat het getal op de weegschaal ook niet alles zegt. Misschien is het dit jaar tijd voor een ander goed voornemen? Bijvoorbeeld:

    Alleen nog fruit en groente als tussendoortje eten

    1: Trainen, minimaal een maal per week een power-intervaltraining bestaande uit series van 10 min. Je start met
    30 sec. rustig tempo gevolgd door 30 sec snel op minimaal 100-110 omwentelingen per minuut met voldoende weerstand.. Doe dat zeven keer, vervolgens drie minuten rustig fietsen. Hierna begint de tweede serie van 10 minuten. Herhaal dat een keer of 6 tot 8. TIP: Start bij Hotel De Witte Dame in Abcoude. Rij het Gein in en ga de1e weg rechtsaf het Velterslaanje in, rij tot A’dam-Rijnkanaal en ga daar rechtsaf, rij dan door tot de 1e weg rechts richting Baambrugge, ga voor de spoorlijn rechtsaf en blijf langs het spoor fietsen tot aan het Gein en ga dan weer rechtsaf. Het eerste rondje zit erop. Het voordeel hiervan dat je de interval training kunt uitvoeren zondeer dat er enig verkeer van rechts is.

    2: 25 keer kunt opdrukken om twee a drie dagen

    3: Elke dag ontbijten

    4: Door de week geen alcohol drinken. Alsook geen alcohol na het sporten, kies voor een eiwitrijke hersteldrank, of koffie, thee, chocolademelk.

    5: ’s Avonds na 8 uur niets meer eten. Heb je vooral ’s avonds zin in snacken en snoepen? Dan is deze eenvoudige tip misschien wel iets voor jou! Poets en flos je tanden, ruim voordat je naar bed gaat. Daarmee sluit je als het ware de eet- en drinkdag af. Hoe vroeger je poetst, hoe minder je kunt snacken op een avond. Je kunt natuurlijk nog wel water en thee zonder suiker drinken.

  • Dank aan allen die een bijdrage hebben geleverd aan de tweede Cor memorial die gisteren, 10 september 2017 werd verreden: de mannen die de route hebben uitgestippeld, de koffiezetters, de taartenbakkers, de fietsers enz: het was een succes.

1 4 5 6

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *